Ένα βρώμικο άρθρο κατά τόσο του Ιβάν Σαββίδη, όσο και του κόσμου του ΠΑΟΚ δημοσίευσε η εφημερίδα ''Φιλελεύθερος'' που μοιράζει ο Μητσοτάκης

08/05/2019
#

Ένα βρώμικο άρθρο κατά τόσο του Ιβάν Σαββίδη, όσο και του κόσμου του ΠΑΟΚ δημοσίευσε η εφημερίδα "Φιλελεύθερος" η οποία στηρίζει με πάθος το δίδυμο Μητσοτάκη - Μαρινάκη και...

την οποία μοίραζε δωρεάν η ΝΔ εξαιτίας των χαμηλών της πωλήσεων.

Το άρθρο, με αφορμή τα όσα λέγονται για την πρόταση της ΕΡΤ στον φετινό πρωταθλητή, πατά επάνω σε... πληροφορίες και φήμες για να αναπαράξει τις γνωστές made in Marinakis αθλιότητες κατά του Ιβάν Σαββίδη περί δήθεν συσχέτισης του μεγαλομετόχου του ΠΑΟΚ με την κυβέρνηση, ενώ παρουσιάζει τον κόσμο του ΠΑΟΚ σαν έρμαιο του οποίου η πολιτική συμπεριφορά καθορίζεται από δήθεν δώρα της κυβέρνησης προς τον ΠΑΟΚ.

Δεν έχουν καταλάβει  ή δεν γνωρίζουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν οι πολέμιοι του Ιβάν Σαββίδη και του πρωταθλητή πως ο λαός του ΠΑΟΚ βάζει πάνω από όλα τον ΠΑΟΚ και πως ο ίδιος ο λαός του ΠΑΟΚ δεν επιτρέπει ο σύλλογος να γίνεται όχημα για τις πολιτικά παιχνίδια. 

Συμπτωματικά η συγκεκριμένη εφημερίδα στηρίζει με πάθος τον εκλεκτό του Μητσοτάκη και του Μαρινάκη, Νίκο Ταχιάο, ο οποίος κατεβαίνει υποψήφιος για τον Δήμο Θεσσαλονίκης. 

Το μόνο που δεν γράφει - αλλά υπονοεί -  το άθλιο άρθρο είναι πως το πρωτάθλημα που κατέκτησε ο ΠΑΟΚ φέτος - μετά την κλοπή του περυσινού - είναι το "πρωτάθλημα των Πρεσπών", ότι λένε δηλαδή τα ΜΜΕ ιδιοκτησίας και επιρροής Μαρινάκη. Και μάλιστα ο συντάκτης αφήνει να εννοηθεί πως υπήρξε "σκανδαλώδης" η εφάπαξ εξόφληση των χρεών του ΠΑΟΚ από τον Ιβάν Σαββίδη.

Διαβάστε το άθλιο άρθρο που δημοσιεύτηκε σήμερα στον "Φιλελεύθερο" και στο site liberal.gr του ιδίου ομίλου και ο κάθε ένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του:

Η προκλητική για τα δεδομένα της εποχής περσινή σύμβαση της ΕΡΤ με τις επτά τηλεοπτικά άστεγες ομάδες του πρωταθλήματος φαίνεται πως θα έχει, δυστυχώς, συνέχεια. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Δημόσια Τηλεόραση προσφέρει 25 εκατομμύρια ευρώ στον ΠΑΟΚ για τριετές συμβόλαιο, ένα ποσό εξωφρενικό από κάθε πλευρά και οπτική. 

Η εύλογη απορία «για ποιο λόγο η ΕΡΤ να δίνει τόσα λεφτά στον ΠΑΟΚ, όταν ούτε ο ίδιος ο Σαββίδης δεν θα τα πρόσφερε μέσω του Open», έχει δύο αναγνώσεις. Η μία είναι να αβαντάρει τον Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος συμπαραστέκεται με κάθε τρόπο στην κυβέρνηση στις δύσκολες στιγμές που περνάει. Η άλλη έχει να κάνει με τη δημοσκοπική καθίζηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Βόρεια Ελλάδα μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών. 

Με τις ευρωεκλογές μέσα στον Μάιο και τις βουλευτικές μέχρι τον Οκτώβριο, το άγχος του Μαξίμου είναι να μειώσει τις απώλειες στην κάλπη με κάθε τρόπο. Ενας από αυτούς θεωρήθηκε ότι είναι και η «ελεύθερη» μετάδοση των αγώνων του πρωταθλητή ΠΑΟΚ. 

Κάπως έτσι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έπεσε ένα ποσό της τάξης των 8.,5 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Μιλάμε για χρήματα που δεν θα μπορούσαν να διανοηθούν στην ελεύθερη αγορά ακόμα και τα εμπορικότερα ποδοσφαιρικά brand name, που είναι ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός ή η ΑΕΚ, όχι σήμερα, αλλά και στις εποχές προ οικονομικής κρίσης. 

Το υψηλότερο ποσό που έχει δοθεί διαχρονικά σε οποιαδήποτε ομάδα για τηλεοπτικά δικαιώματα ήταν, και πάλι από την ΕΡΤ, το 2009. Τότε ο Ολυμπιακός του Κόκκαλη εξασφάλισε συμβόλαιο 8 εκατομμυρίων, ποσό που θεωρήθηκε «σκανδαλώδες» και «προκλητικό», ακόμα και για εκείνα τα χρόνια. Μάλιστα η τότε διοίκηση της Δημόσιας Τηλεόρασης παραπέμφθηκε στη Δικαιοσύνη για σοβαρούς λόγους, όπως απευθείας αναθέσεις προμήθειας τεχνικού εξοπλισμού σε εξωτερικές εταιρείες, διάφορα μπόνους κ.λπ. 

Η αγωνία της κυβέρνησης να αλλάξει το κλίμα στη Βόρεια Ελλάδα με κάθε μέσο βρήκε, τελικά, ως διέξοδο το «άρμα» ΠΑΟΚ, που σ’ αυτό το τάιμινγκ κάνει ιστορικό λίμιτ-απ δημοφιλίας, μετά την κατάκτηση του τίτλου. 

Τρεις σημαντικές υποσημειώσεις: 

1. Ο επίσημος ΠΑΟΚ και το Open TV του Σαββίδη επέλεξαν ουδετερότητα τύπου… Ελβετίας, όταν περνούσε από τη Βουλή το όνομα Βόρεια Μακεδονία, μια στάση αβανταδόρικη στις θέσεις ΣΥΡΙΖΑ για το Σκοπιανό. 

2. Ανατρέχοντας στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είναι δύσκολο να ξεχάσει κανείς την κατά πολλούς «φωτογραφική» ρυθμιστική τροπολογία Βαλαβάνη για την εφάπαξ εξόφληση των χρεών του ΠΑΟΚ προς το ελληνικό Δημόσιο, αντί ποσού 10,8 εκατομμυρίων. 

3. Το Open του Σαββίδη αποσύρθηκε πέρυσι από τον ανταγωνισμό για τη διεκδίκηση των «άστεγων» ομάδων, επειδή το κόστος των 12-13 εκατομμυρίων που θα ήταν αναγκασμένο να προσφέρει κρίθηκε υπερβολικό. Η ΕΡΤ έδωσε τελικά 17 εκατομμύρια. 

Όσο για τα περί ανταγωνισμού, η στάση της ΕΡΤ από το περασμένο καλοκαίρι νοθεύει έτσι κι αλλιώς τον ανταγωνισμό. Κανένα ελεύθερο ή συνδρομητικό κανάλι δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο υπερτίμησης ενός αντιεμπορικού πρωταθλήματος με τέτοια υπέρογκα ποσά. Οπως πέρυσι το καλοκαίρι κανείς, εκτός ΕΡΤ, δεν έδινε στις επτά «άστεγες» ομάδες 17 εκατομμύρια, με το συνολικό κόστος για τη διετή συμφωνία να εκτινάσσεται στα 51.715.110,40, έτσι και φέτος δεν υπάρχει κανείς που να «δωρίζει» 8,5 εκατομμύρια τον χρόνο στον ΠΑΟΚ. Ο Ολυμπιακός από τη NOVA λαμβάνει περίπου 5,5 εκατομμύρια ετησίως, η ΑΕΚ 5, ενώ ο ΠΑΟΚ πήρε φέτος 4 εκατομμύρια. 

Κι όλα αυτά με ελάχιστα κέρδη, αφού τα πενιχρά διαφημιστικά έσοδα από αυτή τη σεζόν δεν «ισοφαρίζουν» ούτε κατ’ ελάχιστο τη δαπάνη για τα τηλεοπτικά συμβόλαια.

*Το άρθρο δημοσιεύεται στον Φιλελεύθερο που κυκλοφορεί σήμερα 8 Μαΐου